Caroline Simonsen

P3 Gull

• Publisert: 30.11.2014, 20:15
  • Kategori: Hverdag

På lørdag var jeg på H3 arena ved fornebu i et par timer. Der koste jeg meg med P3 gull, god musikk, flotte mennesker og et par glass grønn pærecider. Gabrielle, Highasakite, Team me, Marit Larsen og alle profilene fra NRK P3 lagde god stemning og hyllet musikkåret 2014. I tillegg var jeg så heldig å treffe på selveste Ailo Gaup, verdensmester i FMX, TV-profil og finnmarking. Han svarte pent ja når jeg spurte om vi kunne ta bilde, og selv om jeg ikke klarte å si så mye akkurat der og da, var det riktig så hyggelig å treffe han.

Nå er jeg tilbake på Hurdal etter en helg i Oslo og er klar for litt over to uker her, før jeg tar julferie og reiser hjem. Så heldig som jeg er har jeg kalendergaver med meg i bagen, og nå gleder jeg meg til å åpne nr. 1 i morgen tidlig. Da blir det litt lettere å våkne, selv om solen på ingen måte har gjort det samme. 18 pakker og 18 dager til jeg reiser hjem på juleferie.

• Publisert: 30.11.2014, 20:15
  • Advent

• Publisert: 30.11.2014, 14:15
  • Kategori: Hverdag

• I dag er det 1. søndag i advent, og vi går endelig offisielt mot jul. Det er et år siden sist vi tente det første lilla lyset sist og nå er vi begynt å telle søndager igjen. Denne søndagen, og resten av helgen, tilbringer jeg i Oslo hos søsteren min. Grunnen til det er ganske enkelt at hun ikke skal feire jul hjemme i år, men må være igjen her for å jobbe. Derfor har vi laget litt julestemning, tatt et glass vin, spist god mat og laget årets første julekort. Det er ekstra viktig, og koselig, når vi ikke får gjort de faste juletradisjonene sammen. Det betyr at jeg må se Tre Nøtter til Askepott alene, og at det blir en ensom julestrømpe hengende på peisen dette året, for første gang siden jeg ble født for 19 år siden?

• W H I T E

• Publisert: 27.11.2014, 21:17
  • Kategori: Hverdag

• Torsdager er kanskje de beste dagene på skolen her i Hurdal. Vi er ferdig etter lunsj allerede klokken 13.00 og kan bruke tiden frem til middag til hva vi vil. Disse timene mellom lunsj og middag hver torsdag er stort sett de eneste jeg bruker for meg selv på rommet mitt. Derfor er det ganske deilig å kunne sove litt, lese, høre på musikk og slappe av. Det skjer nok resten av døgnet de andre dagene i uken, for å si det sånn, så det er faktisk litt deilig med litt tid for seg selv. I dag var det ekstra godt å krype opp i sengen med musikk på øret, for nå begynner det virkelig å bli kaldt ute. Minusgradene har for alvor bestemt seg for å bli værende, og i dag var det hvitt på bakken for første gang. Jeg har som vanlig mixed feelings når det gjelder snøen, men på dette punktet er det bedre at den kommer for godt og gjør nytte for seg. Jeg vil ha snø til jul og hadde blitt veldig glad om jeg fikk muligheten til å ta frem skiene mine før jeg reiser hjem. I dag er det forresten bare 20 dager til jeg tar juleferie og sitter på et lite Wideroe fly som skal ta meg med nordover. Før den tid står det mye spennende på tapeten og allerede i morgen er jeg på tur til Oslo for en liten førjulsweekend med søsteren min!

• Throwback: Paris

• Publisert: 25.11.2014, 18:08
  • Kategori: Hverdag

I fjor på denne tiden var jeg i Paris med søsteren min. Det var 18-års gaven min fra henne, og det var en magisk tur. Paris like før juletider, med litt ekstra lommepenger i vesken anbefales på det sterkeste. Virkelig en by jeg kunne tenkt meg å reise tilbake til. Søtsaker til frokost, shopping til lunsj og Crépes med nutella til kvelds. Paris er must-see og toppen av Tour Eiffel føles ut som toppen av verden. Pardon my french, but Paris is fucking fabulous!!

• Publisert: 25.11.2014, 18:08
  • 2 kommentarer
  • Overgang

• Publisert: 24.11.2014, 17:37
  • Kategori: Foto

Jeg har ikka hatt/tatt meg så god tid til å ta bilder etter at jeg kom til Hurdal. Jeg har knipset en del med mobilen og sendt mye snaps til vennene mine, men speilrefleksen har fått hvilt seg litt. Det er litt kjedelig, men det viktigste for meg er å få tatt bilder når jeg er ute og reiser. I tillegg holder jeg for tiden på med å gå gjennom bloggarkivet for å lagre mange av bildene jeg bare har der, og ikke på harddisken. Det er utrolig gøy å se, og veldig viktig å ta vare på. Jeg har også noen mindre ideer til bilder jeg har lyst til å ta i nærmeste fremtid. Disse står som notater på iPhonen min nå, men jeg håper de kan bli til noe mer etterhvert. Dessuten, dersom ting faller på plass, kommer jeg forhåpentligvis til å bruke kameraet mye mer neste år!

• Publisert: 24.11.2014, 17:37
  • 2 kommentarer
  • Mitt første år

• Publisert: 23.11.2014, 20:36
  • Kategori: Foto

• I dag er det løndag 22. november. I morgen er det Cupfinale for herrer på Ullevaal stadion, om 25 dager reiser jeg hjem til jul og om 39 dager avslutter vi 2014 og går inn i 2015. Jeg kan ikke få sagt det nok: Tiden går uendelig fort.

Jeg har bodd i Hurdal i litt i overkant av tre måneder allerede, men det er fortsatt litt rart. Jeg har det fint, faktisk så trives jeg veldig godt her og ser frem til det som er igjen av folkehøgskoleåret og mitt første år hjemmefra. Samtidig kan jeg ikke legge skjul på at når vi nå går mot den koseligste tiden på året, kjenner jeg at savnet og hjemlengselen stikker ekstra dypt. Når snøen daler ned hjemme, legger seg som et hvitt teppe over byen og lager sparkeføre til de som handler julegavene i butikkene. Når lokalradioen sender den tradisjnelle juleradioen hver fredagskveld og jeg ikke er hjemme i Honningsvåg for å høre, men ligger alene i sengen min med ørepropper i ørene på mitt 14 kvadratmeret store rom. Når butikkene holder langåpent hver torsdag og når mandarinene er så gode som de bare kan være på denne tiden av året. Når mørketiden herjer i november. Den mørkeste av alle mørke måneder, da lengter jeg hjem. Jeg visste ikke en gang at det var mulig å savne mørketiden.

På skolen sier de at de aldri har møtt noen som er så patriotiske og stolte over stedet de kommer fra. Det var ikke meningen å gi vennene mine den oppfatningen, det bare ble sånn en gang mellom fortellingene om Honningsvågrevyen og fisketurer i mudnattsolen. Også er det jo sant da, at heg er stolt over hjemplassen min. Men hvem ville ikke vært det, når man kommer fra Honningsvåg? Det er kanskje litt tidlig å telle dager, men jeg gjør det likevel. Til julebord, revy, romjulsturnering og musikkshow. Til å reise hjem til jul, for aller første gang.

• Publisert: 23.11.2014, 20:36
  • Osl

• Publisert: 15.11.2014, 20:31
  • Kategori: Blogg

• Jeg befinner meg for øyeblikket på Hafjell. Her er jeg på hyttebesøk hos Heidi og I dag har vi sett skiskyting på Sjusjøen. De som kjenner meg vet at jeg er ganske fornøyd med det og trives veldig godt når jeg får se vinteridrett live. Møtte store idrettsutøvere og norske OL-helter i dag, så jeg gleder meg allerede til i morgen!

Bildene er for øvrig fra Oslo. De tok jeg på torsdags formiddag, når jeg akkurat hadde funnet en sprekk i skjermen på kameraet mitt. Jeg fikk litt panikk og måtte ut for å sjekke at alt var ok. Det var det heldigvis, men det er litt kjipt likevel.

• Publisert: 15.11.2014, 20:31
  • Kategori: Blogg
  • 1 kommentarer
  • Bergen

• Publisert: 12.11.2014, 22:32
  • Kategori: Hverdag

Bilder av vakre Bergen, tatt med iPhonen min i går ettermiddag når jeg var på bytur der for første gang på mange år. Føler at jeg har utforsket studentbyer denne uken. Lørdag var jeg i Stavanger, i går var jeg i Bergen og i dag er jeg i Oslo. Alle byene er aktuelle byer å studere i når den tiden kommer, så jeg har prøvd å se meg litt ekstra godt om. Hvis det går som jeg ønsker, slipper jeg å begynne og studere i Norge den kommende høsten, men jeg er jo veldig sikker på at jeg skal gjøre det i fremtiden og da kan det være ganske greit å vite hvor jeg vil. Alle byene har sine fordeler og ulemper, så jeg synes det er vanskelig å bestemme seg. Samtidig må jeg tenke på hvor og på hvilke universiteter/høgskoler som er best på de ulike studieområdene. Det er altså ikke bare enkelt å finne et sted og studere, så jeg er glad jeg ennå har litt tid på meg. Det som er vanskeligst er at jeg ikke klarer å utelukke noen, hverken de jeg tilfeldigvis har besøkt denne uken, eller de resterende.

Bergen var iallefall flott og jeg har storkoset meg der sammens med Ida Hanne. Nå venter et par dager i hovedstaden, og så forflytter jeg meg litt lengere nord når helgen kommer. Det blir med andre ord en innholdsrik ferie, akkurat slik jeg liker det.

Ps: Kameraet mitt har desverre vært uten både strøm og minnekort den siste tiden. Det må jeg bare beklage, men nå har jeg fikset begge deler og kan derfor love ordentlige bilder fra om med i morgen.

• Publisert: 12.11.2014, 22:32
  • Usunne vafler

• Publisert: 11.11.2014, 22:09
  • Kategori: Hverdag

Jeg har ferie. Jeg vet at jeg har fortalt dere det før, men det skader aldri å gjenta at man har fri, spesielt ikke når ingen andre har det. Å ha ferie fra Folkehøgskole er litt som å ha påskeferie midt i vinterferien. Man tar liksom ferie fra en slags ferie som varer i ni måneder. Det er likevel litt deilig å reise til et annet sted, se litt andre folk og spise litt annen mat. Jeg er i Bergen hos Ida på besøk, og i dag spiste vi vafler til frokost. Det er ganske grei luksus spør du meg, og så var de veldig gode. Det burde vel gjerne vært proteinvafler eller en sunnere variant med havregryn for at akkurat disse valfene skulle bli bloggmateriale, men det er faktisk helt vanlige vafler med både smør og egg. Take it or leave it!

• Publisert: 11.11.2014, 22:09
  • Just som för

• Publisert: 02.11.2014, 20:25
  • .

Hei! Jeg sitter på toget fra Kongsberg til Eidsvoll, etter en veldig fin helg i Seljord. Der har jeg tilbringt helgen sammen med to av mine aller aller beste venner, Mathilde og Lisa. Det er en god stund siden jeg har sett begge to, så det var utrolig fint å bare være sammen igjen, prate som om vi aldri har vært fra hverandre og le av de samme teite tingene som vi lo av daglig for snart tre måneder siden. Når vi er sammen er alt som før, og det er kanskje den beste følelsen i verden. Var også utrolig kult å se Seljord Folkehøgskole, hvor Lisa tilbringer hverdagen sin, og samtidig treffe å hilse på alle vennene og lærerene hennes. Reisetiden fra Seljord til Hurdal er ganske lang, og etter to timer buss skal jeg nå sitte to timer på toget. Deretter må jeg kjøre en liten halvtime før jeg er hjemme, men det er verdt det når det har vært en så koselig helg. Synes ennå det er ganske uvant å sitte på tog, men nå er jeg blitt så vant til denne typen transport at jeg faktisk takler å sitte feil vei (Sitter og ser motsatt vei av det toget kjører) uten å bli kvalm. Føler meg veldig Ida Wulff her jeg sitter med Macen på fanget og blogger på toget. Det er like kleint som hun beskriver det, men heldigvis er det ikke så folksomt på dette toget, så det går fint. Kan heller ikke skryte på meg at noen stirrer meg ned fordi de kjenner meg igjen fra bloggen, men det er vel ikke så lenge til jeg må takle det også!

I dag er det en uke og et par dager siden vi kom hjem fra Istanbul og akkurat fem dager til jeg reiser til Bergen. På fredag begynner nemlig høstferie 2, som jeg skal tilbringe både i Bergen (Os), Stavanger, Oslo og på Hafjell. Det blir en del reising, men ettersom jeg får truffet så mange bra mennesker i løpet av uken regner jeg med at det blir en fin ferie. Først skal jeg altså være en uke i Hurdal, og nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å komme tilbake til mitt 14 kvadratmeter store rom der.